Tomt och trist

Nu när mitt marathon är över så känns det lite tomt och tråkigt. Jag har ju sett fram emot det så mycket men framför allt har jag oxå sett fram emot att ha det gjort. Att sen bara kunna varva ner och springa på glädje och lust och inte bara på fokus prestation, tid, distans och mål. Men ja nu när det är över så känns det så tomt och trist. Som att jag inte har nått mål med min träning längre. Som att jaha nu va det över. Lite som när man köparen godispåse man ser fram emot att krypa ner i soffan och kolla på den där filmen mysa och äta godis. Men 10 min in i filmen så är godiset slut. Kvar är bara du  och den där filmen. Jaha lixom. Är det redan över. Jag gillar nog att ha lite mål med min träning. I alla fall med löpningen. Haha eftersom jag varken är stor ellr stark så är det svårt att ha några tävlingmål inom träningen. Så har ju löpning blivit min grej att tävla i. Jag är en mer tävlingsmänniska en vad jag vill erkänna. 

Så vad göra. Jo jag har helt enkelt anmält mig till Stockholm halvmaraton. Det är i september. Så det betyder att jag har hela sommaren på mig att träna och att ha ett mål med min träning. Jag behöver absolut inte träna lika hårt och inte lika länge. Det är ju bara 21 km och jag menar jag brukar springa 17 km innan frukost så 21 km kan man springa igenom att bara bibehålla den träning som jag har idag. Nej det känns bra att ha ett mål med min träning igen. Wiiiii 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0