Bänkpress

Va på gymmet i morse och ja jag kände mig i alla fall stark i bänkpressen. Men hur nu det ska hjälpa mig under maran. Haha ja det vet jag inte. Det är svårt att överföra den muskelstyrkan till att springa ett marathon. Men om man ska försöka att göra det så kan det ju vara så att känslan av att jag kände mig stark kan göra att jag känner mig stark i övrigt och då även under löpningen. Att känslan är att jag är stark det här klarar jag. Klarar jag att bänka den vikten så klarar jag att springa upp för den här backen. Eller den där sträckan. Sen så är det även bra att ha en stark överkropp under löpning så att man orkar hålla upp överkroppen och huvudet. Att man har en rak och stark rygg. För när man kör bänkpress så tränar man inte bara bröstmuskeln så att man typ bara blir stor, bred och får stora bröstmuskler. Även om man skulle kunna önska det ibland ;). Nej det är mycket baksidan ut av kroppen som ska va med och jobba. 

Så ja en stark överkropp kommer göra att jag orkat hålla upp överkroppen. Vilket gör att jag bibehåller en bättre hållning och en bättre teknik i löpningen. Så att man inte krumar ihop sig och mest ser ut som Quasimodo och typ bara hänger på knäna och höfterna. För det är ingen ergonomisk löpstil. Hehe ja det gäller att hitta nått bra i allt. 

Nu blir det en massa jobb. Men till helgen är jag ledig och det ska bli sååå skönt. Jag ska springa en massa. Och träffa lite kompisar och gå på en göra egen korv kurs. Haha ja jag vet ja ska gå på en göra egen korv kurs och jag som inte ens äter korv. Men aja Dennis får väll äta upp den. För han kan nämligen inte gå för han är ute och åker en massa båt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0